Verkoopbrochure TeleController

Slide 1

Ziut B.V.

 

Vraag
Een verkoopbrochure voor een technisch product, als vervolgopdracht op de geslaagde brochure over recycling die tekstschrijver Eveline Bets schreef. Senior Marketing- en Communicatieadviseur Wendy Daanen van Ziut B.V vroeg Eveline: “Wij willen een verkoopbrochure voor een technisch product maken, de TeleController. Een nieuwe vinding van Ziut waarmee openbare verlichting op afstand bestuurd kan worden. Kun jij die voor ons schrijven?”

 

Oplossing
Is een verkoopbrochure over een nieuw staaltje techniek als de TeleController bij tekstschrijver Eveline Bets in goede handen? Ja, want Eveline schrijft over elk onderwerp – ook als ze er nog weinig van weet. De aanpak: goed doorvragen en zorgen dat je alle details zelf goed begrijpt. Dus weet Eveline nu alles van Smart City, het Lora-netwerk van KPN en waarom op afstand bestuurbare openbare verlichting zoveel voordelen heeft. Bij een verkoopbrochure is het motto: informeren én lekker maken. De lezer van een verkoopbrochure kijkt vooral plaatjes en scant de informatie. Eveline paste de tekst daarop aan. Deze verkoopbrochure heeft veel korte blokjes tekst, lekker lezende tussenkoppen en fris taalgebruik zonder de clichés van het verkoopjargon, maar wel met een duidelijke boodschap: wat een goed product! Kortom: in deze verkoopbrochure vallen tekst, beeld en ontwerp prachtig samen. Reactie van opdrachtgever Wendy Daanen: “Wat zijn jullie allemaal goed!”

 

In samenwerking met
Eenhoorn Fotografie
Yellowish